петък, 3 юни 2016 г.

Уникалната игра Minecraft с 100 милиона продажби




 Minecraft е една уникална игра, за която може да се каже, че не блести с уникална графика или с някакъв невероятен сюжет, но за по-малко от 5 години играта Minecraft вече може да се похвали с достигането на продажби, с каквито могат да се похвалят много малко игри. Компания Mojang вече е собственост на Microsoft и от гиганта обявиха,  че от приложението, вече са продадени над 100 милиона копия. Играта Minecraft, може да се определи като дигитално Lego, и именно идеята, ти да решаваш какво да правиш и как да се развиваш, я прави толкова популярна. Това прави Minecraft втората най-продавана игра в историята след Tetris, от която към 2014 година са били реализирани около 70 милиона копия и над 425 милиона изтегляния на мобилни устойства. За да сме точни, от Minecraft са продадени поне 106 859 714 копия, като тук се включват всички платформи (PC/Java, конзоли PlayStation® и Pocket/Windows 10 издания). Това означава, че средно на ден се продават по 53 000 копия, в които не се броят и може би, милионите хакнати версии от различни нелегални сайтове.

четвъртък, 2 юни 2016 г.

Olympus Stylus TG-Tracker - първата екстремна камера на компанията

Olympus Stylus TG-Tracker

Olympus предлагаше на любителите на екстремни занимания за сега, единствено добре защитени херметични и компактни фотоапарати, но сега в нейните каталози има истинска пълноценна  екстремна камера. Stylus TG-Tracker разполага с 1/2,3-инчов CMOS фотосензор с резолюция 8 мегапиксела. Обективът е широколентов с ъгъл на виждане 204 градуса, с апертура F/2,0 и 5-осова система за оптична стабилизация на изображението. Изображенията се обработват от специализирания процесор Truepic VI, който осигурява запис на 4K Ultra HD видео (3820х2160 пиксела) при скорост 30 кадъра в секунда. При избор на HD резолюция (1280х720) скоростта се покачва до 240 кадъра в секунда.





Xiaomi Redmi Note 3 Pro с нова, по-ниска цена



 Китайския мобилен производител на мобилни устройства - Xiaomi затвърждава завоюваните позициите на китайския пазар и с понижаване на цената на един от своите най-популярни и продавани свои модели може сериозно да увеличи броя на своите потребители. Китайският производител е преразгледал цената на Xiaomi Redmi Note 3 Pro и е ще  я намали с $15 за моделите с 2 и 4 GB оперативна памет.


Характеристики на смартфона Xiaomi Redmi Note 3 Pro са:
Дисплей: 5,5 инча, резолюция 1920х1080 пиксела, 403 ppi, IPS матрица
Чипсет: Qualcomm MSM8956 Snapdragon 650 с 64-битова архитектура
Процесор: четири 1,4 GHz Cortex-A53 ядра плюс две 1.8 GHz Cortex-A72 ядра
Оперативна памет: 2 или 3 GB
Постоянна памет: 16 или 32 GB флаш-диск
Външна памет: слот за microSD карти с максимален обем до 128 GB
Основна камера: резолюция 16 мегапиксела, апертура F/2,0, фазова система за автоматично фокусиране, двойна светодиодна фотосветкавица
Предна камера: резолюция 5 мегапиксела, F/2,0
SIM-карти: два слота (Micro-SIM/Nano-SIM)
Акумулаторна батерия: капацитет 4000 mAh
Габаритни размери: 150 x 76 x 8,7 милиметра
Тегло: 164 грама
Операционна система: Android v5.1.1 (Lollipop)



По този начин моделът Redmi Note 3 Pro с 3 GB оперативна памет и 16 GB флаш-диск вече струва $136,5, а версията с 3 GB оперативна памет и 32 GB флаш-диск е с цена $167.





Lenovo ще представи смартфон с Project Tango технология



На 9 юни очакваме Lenovo да представи първия потребителски смартфон с технологията от експерименталния проект Project Tango на Google, който според българския офис на Lenovo би трябвало да се появи в продажба по-късно през лятото на цена под 500 долара. Засега не са известни много други подробности за устройството, но е ясно, че ще има дисплей с диагонал под 6,5”, което ще го постави в категорията на фаблетите, но пък достъпната цена може да му осигури място в ръцете на повече потребители.

Какво е Project Tango? Това е името на разработена от експерименталния отдел на Google технология, която залага на компютърното зрение, за да даде възможност на мобилните устройства да “виждат” света около тях и да определят позицията си в него, без да се налага да използват GPS или други средства за локализиране. Това се постига, като се комбинират данни от различни източници – визуални маркери от околността с информация от акселерометъра и жироскопа; запазена информация за средата под формата на карта, която може да бъде получена от други устройства и на свой ред да бъде споделена; сензори и камери за отчитане на дълбочина и определяне на разстояние, размери и повърхности в средата.

Така се постигат 6 степени на свобода на устройството (3 оси на ориентация и 3 оси на движение) и то прецизно може да определи позицията си във всеки един момент. Накратко преживяването няма нищо общо с това, което беше популярно преди няколко години в първите опити за добавена реалност в мобилните устройства. Sony също добави в редица от камерафоните си опция за наслагване на различни обекти върху средата, но ефектът е много базов на фона на възможностите на Tango.


По време на конференцията Digital|K в София в края на май успяхме да поговорим с Майкъл Пор от Lenovo за Project Tango, който потвърди, че едновременно с представянето на смартфона в Щатите ще бъде направена и неговата премиера в Пекин. Цената на устройството ще бъде под 500 долара, а според Майкъл Пор пазарната премиера на телефона ще бъде през септември, октомври или ноември, което се различава от споделената по-рано информация. Ще успее ли обаче технологията, която позволява на телефона да вижда, да спечели потребителите, или те ще гледат на нея като на ненужна екстра, подобна на 3D дисплеите, които преди време неуспешно се опитаха да се наместят при смартфоните? Това е технология, която може да промени много неща, смята Майкъл Пор.


Според него потенциалът й е голям при игрите и цифровите карти и навигацията на закрито, а освен това може с голям успех да се ползва и при шопинг – например при покупката на големи уреди потребителите могат да измерят с телефона си точните размери на наличното място и дори да наложат триизмерен модел на желаното устройство, за да видят как ще стои в дома им. Навигацията на закрито на свой ред може да води до мястото на дадена стока в магазина или пък да покаже на екрана на устройството позицията на стоките в разпродажба, без да се налага да обикаляте магазина, за да видите кои точно са намалените стоки и къде се намират. Пор смята, че начините на употреба на технологията са много и тя е подходяща и за ежедневието, а не само за определени случаи.



Една от най-големите движещи сили зад популярността на смартфоните и бума на мобилните приложения са игрите и те могат да имат определящо значение и за успеха на Project Tango. Според Lenovo добавената реалност ще промени начина, по който се забавляваме, тъй като вместо да стоим на едно място, ще се наложи да се движим в пространството, за да играем. Майкъл Пор демонстрира игра от жанра на шутърите, която използва околността на телефона в геймплея, като я обвива с текстури и кара играчът да се движи наоколо, за да атакува враговете и да се крие от тях. Това е коренно различно от виртуалната реалност, която в общия случай изисква поставянето на очила за изолиране от околния свят и фиксирането на потребителя в една позиция (изключение прави HTC Vive).

Project Tango позволява върху реалността около нас да се наложат обекти от виртуалната реалност, така че играчите да не са изолирани от света и да се запазва тяхната нормална подвижност. През следващите месеци и години се очаква Google да продължи да инвестира значителни суми в развитието на технологията, а според Пор Lenovo има необходимите опит и възможности да я направят масова – все пак компанията е най-големият производител на компютри в света и знае как да прави хардуер. За разлика от мобилните 3D технологии, които се появиха мимолетно на пазара, Project Tango има бъдеще и много области на употреба, смята Майкъл Пор.

Освен играта бяха демонстрирани приложения за измерване на разстояние между посочени върху екрана точки и софтуер за персонализиране на велосипед, при което потребителят променя различните части и вижда в реално време резултата, преди да го поръча с едно натискане. Видяхме още виртуален домашен любимец, който може да се катери по мебелите около потребителя и реагира на неговите жестове и движения. Майкъл Пор показа и софтуер за разглеждане от всички гледни точки на автомобили в реален мащаб, което е удобно, ако сте решили да се сдобиете с ново превозно средство – така вместо да ходите до дилърски салони, можете да видите отблизо и с големи детайли автомобилите директно в хола си. Подобни приложения вече разработват Ikea и американската верига Lowe’s, които позволяват да видите как ще изглеждат уреди и мебели в дома ви, преди да ги поръчате.

Рано е обаче да прогнозираме какъв ще бъде пазарният успех на очакваното устройство на Lenovo. Макар и да не е нова, технологията на добавената реалност се разви сериозно през последните години с помощта на компании като Google, Microsoft и Magic Leap като алтернатива на виртуалната реалност, която не изисква откъсването на потребителите от обкръжаващата ги среда. От друга страна размерът действа възпиращо на повечето потребители, а освен това успехът ще зависи от наличните приложения – Google и Lenovo се опитват да променят това със създаването на инкубатор за проекти и обещание за финансиране на най-добрите идеи, но тепърва предстои да разберем какви са резултатите от това.

Oт:mobilebulgaria.com

вторник, 17 май 2016 г.

EVOLVEO представи нов здрав водоустойчив телефон с копчета и Андроид операционна система

Бранда EVOLVEO стартира нов здрав и водоустойчив смартфон с  Android операционна система и физическа клавиатура.



EVOLVEO StrongPhone X4




 Този телефон е идеален за тези, които предпочитат класическата клавиатура и все пак искат да се възползват от сензорния екран на Android смартфоните. Всичко това може да се открие в един малък, лек, мощен, водоустойчив телефон с подсилен корпус.
Водоустойчивостта е сертифицирана по стандарт IP68, телефонът е устойчив на прах и е защитен от въздействието на вода при потапяне до 1,2 метра за 40 минути. Телефонът е устойчив на удар, вибрации, прах и дори пясък. И двете страни на телефона също са защитени от стилни метални скоби.
Той разполага с водоустойчив microUSB порт без предпазно капаче, което прави свързването към зарядно устройство или компютър бързо и лесно.
Телефонът е оборудван с класическа клавиатура с бутони, която дава възможност за бързо и лесно писане. Един от бутоните отстрани на телефона е програмируем и Ви позволява бързо да стартирате любимите си приложения.
Нашият бърз процесор с ниска консумация на енергия „Mediatek” Ви осигурява достатъчно мощност на дълги разстояния. Поддържането на бърз 3G пренос на данни е нещо естествено за този телефон. Този смартфон е в центъра на Вашите цифрови нужди при пътуване. С функцията WiFi HotSpot, телефонът Ви позволява да настроите безжична WiFi мрежа около телефона си и да споделите Вашия мобилен интернет с други устройства, като например Вашия лаптоп.
Защитният слой на екрана „Gorilla Glass 3” повишава устойчивостта на увреждане (особено дълбоки драскотини, пукнатини в стъклото и огъване).

Технически спецификации на EVOLVEO StrongPhone X4
• Водоустойчив по стандарт IP68 (потапяне във вода в продължение на 40 минути на дълбочина 1.2 m)
• Здрав, устойчив на удари и вибрации, гумиран корпус
• Класическа клавиатура с бутони
• 2.5" сензорен екран с подобрена защита на надраскване Gorilla Glass 3
• Водоустойчив microUSB порт (без предпазно капаче)
• 3G, GPS, WiFi и WiFi HotSpot
• Операционна система Android 4.2.2 Jelly Bean
• Двуядрен процесор MediaTek 1.0 GHz
• 512 MB RAM
• 4 GB вътрешна памет с възможност за увеличаване посредством microSDHC карти до 64 GB
• Резолюция на екрана 320 * 240 пиксела
• 2.0 Mpix камера / камера с LED светкавица
• GSM: 850/900/1 800/1 900 MHz (GPRS/EDGE)
• WCDMA/HSPA+/HSDPA/HSUPA: 850/1 900/2 100 MHz (3G)
• GPS/Wi-Fi/FM радио/Bluetooth
• Споделяне на мобилен интернет от телефона и поддържане на WiFi HotSpot
• E-компас
• Бутон SOS
• Google Play
• Не се поддържат приставки за приложения (widget)
• Заменяема литиево-йонна батерия 1 950 mAh
• Размери: 133 х 64 х 17 mm
• Тегло 165 g