вторник, 16 декември 2014 г.

Qr кодовете ни показват триизмерни холограми


  QR кодовете представляват атрактивен начин да използваме своите таблети, за да можем бързо да получаваме допълнителна информация за продукти, забележителности и други реални обекти. Технологията позволява мобилните ни устройства лесно да ги сканират и да генерират данни за тях от Интернет, но въпреки това не се радва на чак толкова голяма популярност сред потребителите. Eкип от изследователи на University of Connecticut планират да променят изцяло представата ни за възможностите на тези кодове. Това те ще направят, като пуснат в експлоатация своя нов проект. Системата, която те разработват им позволява да възпроизвеждат триизмерни изображения на дисплеите на мобилните ни джаджи. Основната им идея е така те да превърнат в реалност възможността да възпроизвеждаме холограми, независимо дали имаме достъп до интернет или не.






  Технологията на учените компресира и съхранява 3D криптирани снимки, които могат лесно да бъдат декодирани от съвременните смартфони и таблети, като така направят триизмерната комуникация в задължителен компонент от функционалността им. QR кодовете съхраняват самата информация в себе си, а не в даден смартфон, което ще позволи на устройствата лесно да стриймват холограмите. Трябва също така да отбележим, че за да се постигне този ефект е необходимо да се постави допълнително покритие върху дисплеите на устройствата ни, за да е видима 3D анимацията. Все още технологията им е само в начална фаза на развитие, но те се надяват скоро те да подобрят възможностите ѝ, за да намери тя реално място на пазара. Дали това ще стане това обаче, ще разберем едва с течение на времето.


Какво не трябва да споделяме онлайн от устройствата си


  Ние споделяме изключително много подробности за живота си онлайн. Знаем ли обаче къде трябва да теглим чертата на това, което разказваме  за себе си, семейството и приятелите си? Има факти и данни които са лична информация, която най-добре е никога да не споделяме онлайн. Наскоро в Интернет бе публикувана информация, свързана с важните неща, които никога потребителите не бива да споделят. На първо място това е рождената дата. Хубаво е да получаваме пожелания и поздравления за рождените си дни от приятелите си във Facebook. Но ако публикувате пълната си рождена дата в профила си, тя може да бъде използвана от измамниците и крадците на идентичност, тъй като това е най-важната информация, необходима за кражбата на нечия самоличност.

Второ по важност е местоположението. Предоставянето на информация за местоположението ви в социалните мрежи може да бъде опасно, защото тя разказва на потенциалните крадци, че няма никой вкъщи. Домашният адрес и телефонният номер са други две неща, които също не бива да споделяме от таблетите и лаптопите си. Публикуването на адреса улеснява крадците, а макар че може би хората искат техните приятели да могат лесно да се свързват с тях, какво ще стане ако телефонния номер попадне в неподходящи ръце? Семейното положение и снимките с гео тагове са следващите две неща. Първото е от полза най-вече за жените, които лесно стават жертва на досадни хора от мъжки пол. Що се отнася до второто, гео таговеге са най-добрата карта за установяване на точното местоположение на потребителите.

четвъртък, 11 декември 2014 г.

Hashkey прави лесно създаването на хаштагове


Един от най-добрите примери за революцията, която социалните мрежи в Интернет предизвикаха в глобален мащаб, е Twitter. Терминът „хаштаг“(#hashtag) на практика бе измислен и популяризиран от компанията и до ден днешен е отличителна черта на микроблогинг платформата. HashKey е иновативна джаджа, която е създадена, за да привлече вниманието на най-големите фенове на социалните мрежи и най-вече Туитър. Устройството представлява първата в света преносима USB клавиатура, която разполага само с един бутон със символа „#”. Благодарение на него потребителите ще могат максимално лесно да създават хаштагове без да се налага да използват  комбинация от два клавиша, за да го направят. Известно е още, че неговите създатели имат намерението да предоставят опция за избор между пластмасова и алуминиева версия.





Освен това ползващите тази джаджа ще имат още варианти за по-удачен и надежден избор. Те имат опция да избират модели с разнообразни цветове, които да отговорят на собствената ни индивидуалност. Към настоящия момент HashKey събира финансиране в Kickstarter  и ще е интересно да видим дали феновете на Twitter ще проявят интерес към този аксесоар. Създаването на хаштагове никога не било по-лесно и забавно, както с тази джаджа, която се очаква да е достъпна за потребителите през май 2015г. Цената на HashKey ще бъде приблизително €20, което се очертава като другото предимство на този аксесоар. Несъмнено това приложение ще е от полза за всички нас, които държим да сме в тон с най-новите и модерни тенденции в сферата на технологиите. Остава ни обаче да сме търпеливи още малко, за да се възползваме от него.

Приложение ни свързва с астронавтите в космоса

 



 Италианката Саманта Кристоферети е един от астронавтите, които в момента се намират на борда на Международната космическа станция, известна още като МКС. Само преди няколко години тя нямаше да има възможността да си комуникира лесно и редовно със своите приятели и роднини, докато прелита с над 25 хил. км./ч. Около Земята. Благодарение на технологичните иновации обаче, те правят този процес възможен, а ново уеб приложение позволят на всеки един от нас да се свърже със Саманта Кристоферети, предаде Mashable. Името на това интересно заглавие е Friends in Space, а единственото, което трябва да се направи за да започне забавлението, е да се натисне зеленият бутон с текст „Здравей”. Така за потребителите технологиите предлагат нов и атрактивен начин на забавление.

  В голяма степен то представлява социална мрежа, която е създадена, за да свързва астронавтите с всички потребители, които проявяват интерес към работата им в МКС. Friends in Space е не само платформа за свързване с тях, но предоставя и много допълнителни функции. Потребителите са в състояние да гледат видео в реално време как Международната космическа станция се движи в орбитата около планетата ни, както и да видят какъв е графика на Кристоферети за съответния ден. Ако тя не се намира в района, където даден потребител живее, не би следвало да има поводи за притеснение. тъй като МКС минава по 15 пъти на ден около Земята. В мрежата вече се появи и линк, който дава шанс на потребителите сами да изпробват работата на атрактивното приложение.
 

сряда, 10 декември 2014 г.

Вече ще знаем популярността на туитовете ни в Туитър


  Witter непрестанно търсят начини да ни накарат да прекарваме повече време в своите профили, независимо дали сме вкъщи пред компютъра или сме в движение и работим със своите смартфони. Компанията вече работи над нова функция, която ще ни показва статистически данни за популярността на публикациите директно в самите туитове. По този начин от една от най-големите в световен мащаб социални мрежи се надяват да предоставят повече възможности за брандовете и рекламните си партньори да промотират своите продукти, информира TechCrunch. Към настоящия момент новата функция е достъпна единствено за ограничен брой потребители, но вероятно скоро ще бъде интегрирана към всички профили. Мрежата ще ни показва колко хора са кликнали на линковете в даден туит, а също колко потребители са отговорили, препратили или харесали съобщенето.
Това от своя страна е доста полезна функция, особено за собствениците на уеб сайтове, които ще могат да виждат как съдържанието, което качват се възприема от другите потребители. Компанията е добавила нова секция „View Analytics Details” в долната част на всеки туит, а кликването върху нея ще ви покаже статистическите данни за популярността на публикациите. Все още не разполагаме с информация кога точно Twitter ще позволят на всички потребители да започнат да работят с тази функция. Предстои да видим колко време ще отнеме на компанията да я включи към всички акаунти в микроблогинг платформата. Със сигурност обаче от там не искат да се забавят много, защото това носи на многобройните потребители по целия свят единствено ползи в дългосрочен план.