Концернът отчита поредна загуба - 15,5 млрд. йени за третото тримесечие, докато анализаторите очакваха печалба
След като Panasonic изплаши инвеститорите с шокиращата си загуба, днес негативните новини от сектора на потребителската електроника в Япония продължават.
За приключилото в края на септември второ фискално тримесечие Sony отчита поредна загуба – в размер на 15,5 млрд. йени (149,5 млн. евро).
Анализаторите обаче очакваха компанията да се върне в зоната на печалбата. Все пак обаче положението е доста по-добро от преди година – тогава минусът бе дори по-голям - 27 млрд. йени.
Приходите на компанията се повишават с 1,9 на сто до 1,6 трлн. йени (15,5 млрд. евро), както съобщи компанията в четвъртък.
Отговарящото за игровите конзоли PS3 и PS Vita подразделение Sony Computer Entertainment отчита продажби в размер на 148,2 млрд. йени (около 1,43 млрд. евро). На годишна база приходите спадат с 15 на сто.
Преди всичко спадналото в международен аспект търсене на хардуер е отговорно за срива в продажбите, поясниха от фирмената централа. Тъй като Sony публикува резултатите за цялото подразделение, не е ясно как се развиват продажбите на отделните конзоли.
Ясно е, че PS Vita не е в състояние да се справи със падащия бизнес с PSP. След като през тримесечието година по-рано компанията продаде 1,7 млн. единици, през последното тримесечие продадени са били 1,6 млн. едници. Стационарните конзоли са намерили 3,5 млн. клиента. Може да се приеме, че повечето продажби са на PS3. В сравнение с година по-рано продажбите на конзоли са се свили с 1,4 млн. бройки.
Ръст Sony отчита при продажбите на софтуер. След продадени 40,2 млн. игри за PS3/PS2 година по-рано, през изминалото тримесечие са били продадени 41,4 млн. заглавия. Същевременно са били продадени 8,7 млн. игри за мобилни конзоли спрямо 8,2 млн. броя година по-рано. Като цяло подразделението за игри отчита оперативна печалба, която обаче се свива с 23,8 на сто до 2,3 млрд. йени (около 22,2 млн. евро).
Sony, подобно на останалите японски концерни от сектора, трябва да се справи със спада в бизнеса с телевизори, силната йена и нарастващата конкуренция в областта на смартфоните и таблетите от страна на Apple и Samsung. Новият изпълнителен директор Казуо Хираи обяви стриктен план за икономии.
По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Петър Нейков
От: investor.bg